Hegyen-völgyön, síkvidéken

 2010.07.25. 14:57

Természetesen biciklivel. A nyár csúcspontja számomra már hosszú évek óta az egyhetes bicajozás, a Magyarország különböző tájait és néha a környező országok határmenti vidékeit érintő túra. 18 éves korom óta minden nyár kötelező programja, bár az évek során változott a társaság, az élmény egyre gazdagodott, fejlődött, és mostanra egészen kiteljesedett. Közösségélmény, teljesítmény, fizikai igénybevétel, meditáció, természettel való kapcsolat - ezeket jelenti számomra elsősorban ez az egy hét.

Az a csapat, akivel az utóbbi 5-6 évben együtt tekerünk, mostanra állandósult, és a csoportfejlődés klasszikus stációit végigjárva (alakulás, viharzás, normaalakítás, teljesítés) tavaly óta a megbízható, megnyugtató teljesítő fázban vándorolunk együtt. Tavaly egészen extatikus élmény volt számomra átlépni a csapat-lét igazi harmóniájába, ahol mindenki tudja a dolgát, megtalálta a helyét, szerepét, amelyet kölcsönösen elfogadtunk, kialakultak a szabályainak, mindennek pedig az a végeredménye, hogy senki sem cseszegeti a másikat, viszont felszabadultan, spontán módon tudunk együtt lenni. Idén erre már számítottam, és nem is csalódtam. Vagy talán kicsit mégis: minden annyira olajozottan, gördülékenyen zajlott, hogy már-már unalmas volt. Időnként próbálkoztam is némi konfliktus kirobbantásával - sikertelenül. Ugyanakkor a teljesség, a béke és a harmónia érzése mégis végtelenül megnyugtató és lelkemet tápláló élményt adott ezúttal is.

Fontos tanulás ez nekem: lecserélni az őrült extázis élményének állandó hajszolását a nyugodt, kiteljesedett boldogság megtapasztalására. Természetesen nem vagy-vagy kérdésről van szó, és pont ez a lényeg. Voltak és lesznek kiemelkedő csúcspontok az életben, amikor azt érzem, hogy igen, erről van szó, ezért éltem. Mégis, ugyanilyen fontos közben a nyugodt, békés elfogadás állapota, amikor "nincs semmi extra", csak egyszerűen jó létezni. Egy bükki faluban például, ahol megálltunk vacsorázni egy rendkívül kemény, 100 km körüli táv után, melyben a síkról a hegyvidékre jutottunk, ennek eredményeképpen saját izzadságunktól csuromvizesen érkeztünk meg a szállásadónk által ajánlott étterembe. Egyszerűen, hangulatosan, mediterrán stílusban kialakított kerthelység, napernyők, padok-asztalok, köztük kis kert-szigetekkel, szemben egy kisebb, erdővel borított hegycsúcs a falu házaival övezve. (Ha Te is szeretnéd meglátogatni: Dédestapolcsány, Aranykehely Fogadó-étterem a helyszín.) Ránk köszöntött a naplemente, valamennyire megmosakodtunk, átöltöztünk, bár még így is meglehetősen nyirkos ruhákban vártuk a vacsoránkat. Már nem volt rekkenő hőség, mint napközben, de hűvös sem volt igazán. A vacsora megérkezett, és tökéletes volt: a furcsa csirkétől a nutellás palancsitáig minden mennyei éteknek érződött akkor számunkra. Végül elégedetten dőltem hátra és nem győztem betelni a naplemente által megvilágított felhők és szemben lévő erdős hegyoldal látványával, nomeg a csenddel. Ki is mondtam hangosan: szerintem most a Mennyországban vagyunk. Egyszerűen semmi sem hiányzik, minden teljes és tökéletes. Erre persze jöttek volna a kifogások, hogy "azért egy fürdés jól esne még", de mielőtt a többiek folytathatták volna, közbeszóltam: igen, én is fel tudnék sorolni egy csomó mindent, ami akár hiányozhatna  az életemből, de most nincs rá késztetésem. Egyszerűen ebben a pillanatban mindenem megvan, amire jelenleg szükségem van. Én pedig élvezni akarom ezt az állapotot, amíg csak tart.

Az egész túraútvonal látványosan tükrözte ezt a kettősséget: az Észak-Alföldről indultunk, ahol az egyenletesen tűző nap, a napraforgótábla, búzatábla, tarló, nyárfasorok váltakozása és a lapos horizont nem kínált sokféle látványosságot. Viszont egyenletes tempóban, lendületesen haladtunk, lehetett közben gondolkodni, énekelni, beszélgetni. Aztán a harmadik napon megjelent a látóhatár szélén magasodó hegyek üdítő és egyben kihívást nyújtó látványa - bizony, oda fel kell majd mászni! Többek között Magyarország második legmagasabb pontjára, a Galyatetőre.Tüdőkiköpő kapaszkodás, földre csöpögő izzadság, hűs szélben lefelé száguldás, árnyas erdei utak illata - ez a hegyvidék, igen! Atavisztikus vonzódásom nem csökkent az erdővel borított hegyek látványa, érzete iránt, mégis, befogadtam lelkembe a síkvidék monoton békéjét is.

"Hivatalos" fotósunktól, Járosi Attilától még nem kaptam meg az általa készített néhányszáz képet, így csak néhány kevésbé jó minőségű fotót tudok megosztani a vizuális élményből, melyeket a telefonommal készítettem. A túrát jellemző hangulatot mégis tükrözik - talán nem véletlen, hogy éppen ezek a látvány-elemek ragadtak meg az út során. Hiszen egész eddig erről írtam. Mély hálát érzek, hogy idén is átélhettem az Élményt, és végtelenül hálás vagyok mindannyiunk által elfogadott vezetőnknek, szervezőnknek és reggeli-beszerzőnknek, Járosi Tamásnak, hogy ismét biztosította számomra a lehetőséget erre a különleges kalandra. Ami általunk vált különlegessé, és nekem nem volt más dolgom, csak a lehető legteljesebben jelen lenni. Sikerült.

Címkék: közösség béke csapat extázis teljesség létöröm

A bejegyzés trackback címe:

https://monikaesatarot.blog.hu/api/trackback/id/tr442174734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kacagójancsi 2010.09.13. 14:53:08

Szia! Azt tudtad, hogy a képen feltüntetett kedves virág, az estike magja elfogyasztva hallucinogén hatású? Egyébként jó blogod. Ma találtam rá. Szóval olvastál sok ezo-könyvet és közzéteszed a leülepedett tudást, vagy van valamiféle ezoterikus képzettséged?
Üdv: Orsi, egy szintén "útkereső"

DomjanMoni · http://tavaszpont.com 2010.09.14. 19:56:44

@Ádámsévagyermeke: Szia Orsi! Köszi az infót a virágról, nem tudtam, hogy hallucinogén, azt viszont láttam, hogy szép. :)Olvastam, tanultam, tapasztaltam sokmindent (lásd: www.tavaszpont.hu/DomjanMoni), és ezek esszenciáit magamon átszűrve adom tovább másoknak azt, amit hasznosnak, értékesnek gondolok. És köszönöm az elismerést! Üdv, Móni

Kacagójancsi 2010.09.14. 22:56:43

@DomjanMoni: tök jó! Én is valami hasonlót próbálok, persze még nem ezen a nívón...sajnos még nem tartok ott, ahol Te írtad, az esszenciánál, de próbálkozom a negatívban is meglátni a jót-jelenleg, de többet is szeretnék, tényleg a Jót közvetíteni...Kitaláltam magamban egy negatív optimizmust. Fetrengek sokáig problémáim mocsarában és annyira "kiélvezem", illetve kielemzem a helyzetet, hogy meglátom benne az ideális helyzet tökéletes ellenpéldáját. Sokak szerint borzalmasan sokat gondolkodom és sajnáltatom magam, de tudod, Móni, lehet spirituálisan is mártíromkodni, szenvedni. Nem olyan szinten gondolom, mint az aszkéták, inkább csak egy lustább, ám lépni képtelen, de a helyzetét viszonylag tisztán átlátó tudatállapotot. Nekem is volt rengeteg spirituális élményem. Például egyszer hajszálon múlt, hogy a kislányom nem gurult ki kismotorral egy busz elé. Szégyellem magam, de abban a pillanatban azt éreztem, hogy nem szabad utánaugranom, mert versenynek fogja fel. Inkább átéltem a helyzetet-mintha megállt volna az idő. A gyerek megállt az út szélén. Egy angyal megfogta. Azóta sem megyünk le motorral. Bocs, hogy fárasztottalak történetemmel, csak szerettem volna egy példát hozni, hogy miért érdekelnek a "tudományokon túlmutató dolgok". Szia, tapasztalj még sok jót, hogy segíthess, hogy megláthass!

Kacagójancsi 2010.09.14. 22:58:14

@DomjanMoni: amúgy a belinkelt oldalad pillanatnyilag nem üzemel:(

DomjanMoni · http://tavaszpont.com 2010.09.15. 10:36:14

@Ádámsévagyermeke: Kedves Orsi, egyáltalán nem fárasztottál, köszönöm, hogy megosztottad a történeted! Egyetértek, a gondolkodást túlzásba lehet vinni, nekem is sokszor sikerül. De a nem-gondolkodásnál még mindig ezerszer jobb ez az állapot... Köszi a figyelmeztetést a linkről, ottmaradt a végén a zárójel, azért nem működött. Helyesen tehát: www.tavaszpont.hu/DomjanMoni
Üdv, Móni
süti beállítások módosítása