Nemek hete

 2010.06.30. 21:11

Úgy alakult, hogy ezen a héten eddig mindennapra jutott egy olyan döntési helyzet az életemben, ahol különböző okokból valamire nemet mondtam. Mindegyik helyzet fajsúlyos volt számomra, és nagyon érdekes tanulságokra jutottam a döntési folyamat közben adódó dillemáim megfigyelése nyomán.

Az első esetben egyszerre éreztem magamban késztetést az igenre és a nemre is, de mivel eddig hasonló helyzetekben (a jó öreg megfelelési vágyamnak köszönhetően) általában az igen felé hajlottam, meg akartam tudni, mi történik, ha ezúttal nemet mondok. Megbántani sem akartam a másik embert, akit ezzel visszautasítottam, ugyanakkor éreztem, hogy nem lennék vele teljesen őszinte, ha legalábbis nem osztanám meg vele a kételyeimet. Érdekelt az is, hogyan hat a kapcsolatunkra a nemleges válaszom. Vajon elfogad-e engem így is? Nos, örülök, hogy kipróbáltam. Elfogadta a döntésem, de nem rejtette véka alá, hogy ő mást szeretett volna. Én ettől őt még jobban a szívembe zártam. Valamint megerősödtem abban a hitemben, hogy a szeretet nem azon múlik, hogy minden esetben a másik kedvére teszek-e. Ha pedig azon, akkor az nem volt szeretet.

A második helyzetben igazából a döntés közlésének módja és időzítése volt az igazi kérdés, a "nem" már megszületett bennem egy ideje. Utólag úgy érzem, jól tettem, hogy hagytam megérni, kialakulni az alkalmat, amikor ez a közlés szinte magától kikívánkozott belőlem. Byron Katie szerint "A döntéseket nem mi hozzuk. Amikor megfelelő az időzítés, a döntés létrehozza önmagát." - mint erre kedves barátném felhívta figyelmemet a Twitter-en.

A harmadik döntés meghozatala alapvetően meghatározta a mai napomat. Már napok óta rágódtam rajta, hogy elvállaljak-e egy bizonyos munkát barátaimmal, kollégáimmal, akiket egyébként nagyon szeretek, és nagyon élvezem a velük való együttműködést. Az ellenérzéseim abból fakadtak, hogy számomra nagyon kétséges és távoli volt az ebből a munkából származó személyes hasznom, sok szempontból más helyzetben voltam, mint ők. Megint megszólalt bennem a "Mi lesz, ha nem fogadnak el, ha többet nem akarnak majd velem dolgozni, ha nemet mondok" tartalmú félelemmel teli hang, de szerencsére más hangok erősebbek voltak. Rájöttem, hogy ha nem tiszta szívemből vagyok ott velük, akkor becsapom őket és magamat, titkon elkezdek neheztelni rájuk, és ennek a későbbi kapcsolatunk látja kárát. Ami pedig fontos nekem, és épp ezért vagyok őszinte velük, mégha a döntésemnek esetleg nem örülnek majd. Ők a döntésemet elfogadták, én pedig megkönnyebbültem.

Azonosítottam magamban két mechanizmust, amit felismerhetek, amikor a döntéseimet nem a szívem szerinti irányba próbálom terelni: természetesen mindkettő a megfelelési vágyban gyökeredzik. Az első típus tünetei a következők: győzködöm magam, hogy miért lenne jó elfogadnom a kínálkozó lehetőséget, miközben egyre nő bennem a feszültség. A második típus úgy néz ki, hogy megpróbálom magam lebeszélni valamiről, amire pedig a szívem mélyén nagyon vágyom, olyan indokokkal, hogy az miért nem lenne jó nekem, milyen későbbi, általában teljesen megalapozatlan nehézségeket okozna, ha ezt az irányt választanám. Eközben inkább szomorúságot érzek. És hogy minek akarok megfelelni ilyenkor? Hát a konvencióknak, az állítólagos normális életvitelnek, mi másnak! Ami véleményem szerint 1) nem létezik 2) nem vezet személyes boldogsághoz. A személyes boldogsághoz ugyanis csak személyes úton lehet eljutni, kérem szépen!

Arra is rájöttem, hogy a megfelelően időzített, megérlelt nem-ek utat nyitnak egy csomó igen-nek. Ugyanis megerősítik, tudatosítják az elköteleződést a valamivel szemben választott alternatíva mellett.

Ezek után este már rutinosan utasítottam vissza egy táncos bulira szóló meghívást, azzal szemben, hogy megírjam ezt a bejegyzést. Remélem, azért még igent is tudok mondani, ha arra húz a szívem!

Címkék: döntés megfelelés őszinteség elfogadás nemet mondani

A bejegyzés trackback címe:

https://monikaesatarot.blog.hu/api/trackback/id/tr1002121705

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: slotxo 2018.09.07. 15:04:33

Average cost of a morton building homes - niyvemp

Trackback: สล็อตออนไลน์ 2018.08.19. 02:46:26

Burping and pain in right side under rib - ciidavh

Trackback: slotxo 2018.08.18. 08:09:34

Igt slots lucky larry downloads - weurawd

Trackback: สล็อต xo 2018.08.18. 08:00:39

Free accounts receivable confirmation letter - wiaxurm

Trackback: เกมส์สล็อต 2018.08.15. 11:23:18

Colorpak Indonesia Tebar Dividen Rp 19,57 Milyar - Berita Saham Investasi Pasar Modal Market Research

Trackback: slot 2018.08.11. 02:25:17

Brother going to college poem - joirywr

Trackback: slotxo 2018.08.07. 07:21:31

Esurance brenda - neaqobc

Trackback: เกมส์สล็อต 2018.08.06. 04:12:41

Arcade Fire: Abraham's Daughter - Recorder

Trackback: slotxo 2018.08.03. 17:01:23

18. heti DVD-megjelenések – Magyarország - Tévénéző blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása