A Szerelem Hava

 2010.05.05. 00:42

Most úgy érzem, jobban járok, ha ismét más szavait veszem kölcsön mondanivalóm megvilágításához. Álljon itt egy saját szerkesztésű válogatás Byron Katie bölcsességeiből. Önvizsgálatot tartottam, hogy a négy fajsúlyos gondolatmenet közül melyik a legaktuálisabb számomra - nos, talán az első.

És neked melyikkel van dolgod?

 

Szükséged van mások szeretetére?
„Mindig megpróbálod kitalálni, milyennek szeretnének látni, és igyekszel olyanná válni, mint egy kaméleon? Így pedig sosem lehet tiéd a szeretetük. Olyasvalakit szeretnek, aki nem is létezik – azt, akinek tetteted magad. Nagyon nehéz mások szeretetét kergetni. Sőt halálos. Közben ugyanis elveszíted mindazt, ami valóságos. Az ember így zárja magát börtönbe, míg azt a szeretetet hajszolja, ami már az övé.”
 
A jó kapcsolat No. 1.
„A te felelősséged, hogy visszatalálj önmagadhoz. Ha sikerül újra értelmes kapcsolatot kialakítanod saját magaddal, a partner csak hab a tortán. A lehető legnagyobb áldás, amit ember megélhet. Tapasztalatom szerint senkire sincs szükségem, hogy kiegészítsen. És paradox módon, amint erre rájövök, onnantól kezdve mindenki kiegészít.”
 
Szeretet
„Én azt akarom, hogy a társam azt akarja, amit ő akar. És tudom, hogy nincs is más választásom. Ez az igazi önszeretet. Ő csinálja, amit csinál, én pedig szeretem, ahogy van. Ez az, amit akarok, mert rájöttem, hogy a valóság ellen harcolni fájdalmas dolog.”
 
Házasság
„A belső hang az, akivel összekötöttem az életemet. Minden külső házasság ennek metaforájára köttetik. Örök szeretőm a belső hely, ahonnan az őszinte igenek és nemek származnak. Ő az én igazi társam. Mindig velem van. És ha igent mondok neked, amikor valójában nemet gondolok, vele szemben követek el házasságtörést.”
 

(Forrás: Byron Katie-Michael Katz: Szükségem van a szeretetedre - vagy mégsem? Édesvíz, 2009)

Címkék: kapcsolat szeretet megfelelés házasság elfogadás önvizsgálat

A bejegyzés trackback címe:

https://monikaesatarot.blog.hu/api/trackback/id/tr231975485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sarkadi Kriszta · http://igazabolszerelem.hu 2010.05.05. 21:21:58

Nekem is az első az éppen aktuális. De megérintett a harmadik is, mert rájöttem (már nem először), hogy a kedvesemtől épp ezt kapom. Néha érzem, hogy megmozdul benne, hogy előálljon a javaslataival az életemre vonatkozóan, de végül sohasem teszi. Én viszont hosszan próbálkoztam azzal, hogy "segítsek" neki abban, hogy mit akarjon ...

Annyira hálás vagyok, hogy kibírta, nem menekült el, és kivárta, amíg abbahagyom ...

Kriszta
www.igazabolszerelem.hu
süti beállítások módosítása